Nieuwe leden

Informatie voor nieuwe leden

Ben je nieuw bij Magnus of overweeg je lid te worden? Onderstaande informatie helpt je verder.

Proeftraining

Als je je aanmeldt kun je eerst 2 proeftrainingen volgen om te kijken of het je bevalt. Dat geldt niet alleen voor kinderen vanaf 5 of 6 jaar, maar ook voor junioren die willen gaan hockeyen. Starten met hockey kan dus op alle leeftijden!

Bekijk het trainingsschema >

Wat heb je nodig?

Je kunt in 1e instantie gewone sportkleding aantrekken. Pas als je officiële wedstrijden met een team gaat spelen, word je verwacht in clubtenue.

Voor de proeftrainingen zijn kunstgrasschoenen en scheenbeschermers een aanrader. Een gebitsbeschermer (bitje) is verplicht! De hockeystick kun je van ons lenen.

Tijdens de wedstrijden draag je het clubtenue:

• Rood-blauw shirt met S.M.H.C Magnus-logo -> Het shirt wordt bekostigd door onze gewaardeerde sponsors. Je krijgt een shirt in bruikleen, je hoeft het dus niet te kopen
  • Donkerblauwe rok/broek
  • Donkerblauwe kousen
  • Hockeyschoenen
  • Hockeystick (lengte voor kinderen tot ca. de navel)
  • Gebitsbeschermer (verplicht) -> Deze kan je kopen in een sportzaak, bij je tandarts of je orthodontist.
  • Scheenbeschermers (verplicht)

LISA X Hockey App

Alle communicatie over de club gaat via de LISA X Hockey App. Ook het aan- en afmelden voor wedstrijden. De LISA X Hockey App is beschikbaar voor IOS en Android via de App Store en de Play Store.

Het hockey seizoen

De eerste helft van het seizoen loopt van begin september tot half december. Dan volgt een winterstop, met daarin indien mogelijk de zaalcompetitie. De tweede helft van het seizoen loopt van half februari tot eind mei.

De jeugd speelt op zaterdag, senioren spelen op zondag.

Bekijk het wedstrijdschema >

Ouders zijn heel belangrijk binnen S.M.H.C. Magnus!

Naast dat we het super vinden als je komt kijken naar de wedstrijden, wordt ook gevraagd of je af en toe kunt rijden naar uitwedstrijden. Dit gebeurt meestal aan de hand van een rijschema dat de coach heeft gemaakt. Zo weet iedereen wanneer hij/zij aan de beurt is. Ouders worden gedurende het seizoen enkele malen ingedeeld voor de bardienst. De bardienst duurt ca. 2 uur en je staat samen met iemand die bekend is met de bar en het clubhuis

Vind je het leuk om nog meer betrokken te zijn bij de club, misschien is een rol van trainer, coach of scheidsrechter dan iets voor jou. Of misschien wil je meehelpen bij het onderhoud van de accomodatie, de communicatie of het organiseren van evenementen. Met zijn allen zorgen we voor een gezellige, goed functionerende vereninging.

Verzekering

Alle leden van de S.M.H.C. Magnus zijn collectief verzekerd. De verzekering dekt lichamelijk letsel tijdens de webstrijden en trainingen, voor zover dit niet door de eigen verzekering wordt vergoed. De vereniging is niet verzekerd voor ongevallen tijdens het vervoer van en naar de verschillende sportcomplexen.

Handige links

Spelregels: https://www.knhb.nl/spelregels-hockey

Heb je vragen over het lidmaatschap, mail dan naar secretaris@hockeyclubmagnus.nl

Inschrijven kan eenvoudig via onderstaande button.

Nu inschrijven